dimarts, 17 de gener del 2017

Maquinari TIC



Hola a tots!!
Aquesta setmana anem a parlar del maquinari que segons el Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans és el “conjunt d’elements físics d’un sistema informàtic, que generalment es compon d’una unitat central i de perifèrics”.
Actualment existeix molta tecnologia que pot ser utilitzada als centres com a recurs material. En aquest tema hem vist els dos més complets per a poder ser utilitzats a les classes: la pissarra digital i la tableta tàctil.
 
·         La pissarra digital: es un sistema tecnològic que consisteix en un ordinador multimèdia, generalment connectat a Internet, i un videoprojector que projecta sobre una pantalla allò que es veu al monitor de l’ordinador. Existeix la pissarra digital no interactiva (PD) i la pissarra digital interactiva (PDI). També tenim un tercer model, els anomenats panells tàctils, aquests son semblants a les tauletes tàctils.
·         La tauleta tàctil: es un tipus d’ordinador portàtil més gran que un mòbil i amb pantalla tàctil.

La tauleta tàctil si que la coneixia però no sabia la quantitat de coses que es poden fer amb la pissarra digital. Jo el que recomanaria seria per als centres les pissarres digitals i a poder ser les anomenats panells tàctils, me pareixen un gran avanç.

La tasca d’aquesta setmana ha consistit en fer una proposta d’activitat que faríem a l’aula utilitzant la pissarra digital. He fet una activitat per aprendre la taula periòdica i les característiques de cada element. La taula periòdica es presenta en la pissarra digital tàctil, i quan toquem un element s'obri una pantalla on apareixen les característiques principals d'aquest. D'aquesta manera es va explicant element a element tota la taula.

Crec que el maquinari es molt importat actualment al mon de l’ensenyança. Es primordial incloure la tecnologia als centres educatius però està clar que els preus encara que són més baixos que fa uns anys segueixen sent cars per als pressupostos dels centres.


Per altra banda, les TIC s´han d´utilitzar correctament, de res serveix el que mostra el vídeo següent. 


Al vídeo s’utilitza la mateixa metodologia encara que els alumnes tinguen un ordinador i la mestra la pissarra digital.

Com a docents que som hi ha que utilitzar la tecnologia que ens ofereix el centre, ja siga poca o molta, d’una manera productiva, exprimint al màxim les seues possibilitats i ja pensant el nou recurs tecnològic que necessitaríem i que en el moment que es puga, anem a demanar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada